loading...
خرید رپورتاژ آگهی تریبون
تریبون بازدید : 25 دوشنبه 03 شهریور 1399 نظرات (0)

در فرآیند راه اندازی یک کسب و کار، حضور در فضای اینترنتی باعث می شود برند شما سریع تر شناخته شود. در همین راستا داشتن وب سایت و حضور در صفحات جستجوی گوگل، تبدیل به اولویت می شود. برای بهتر شناساندن وب سایت تان به موتورهای جستجو، می بایست کلمه کلیدی های مناسب با کسب و کارتان انتخاب و در زمینه آن محتوا تولید کنید. انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سایت آنقدر اهمیت دارد که ممکن است در صورت بروز اشتباه در این روند، پروژه سئوی سایت شما بدون نتیجه و بازدهی بماند.

در این مطلب میخواهیم کمی درباره ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی صحبت کنیم و اینکه چگونه برای وب سایتمان کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنیم؟ با تریبون همراه باشید تا تکنیک های تولید کلمه کلیدی در سئو را با هم بررسی کنیم.

 

برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب به چه نکاتی دقت کنیم؟

قبل از هرکاری باید به درک درستی از مفهوم کلمه کلیدی و دنیای سئو برسید. بعضی از باورهای ما در این زمینه دیگر پاسخگوی بازار پر رقابت امروزی نیست. در ادامه 4 باور غلط در این زمینه را بررسی می کنیم.

  1. بالا آمدن در نتایج جستجو با عبارت های کلی به معنی سئوی بالا در کلمات دیگر نیست!

یکی از مواردی که زیاد در این حوزه شنیده می شود، این است که برای مثال اگر شما در کلمه کلیدی دانشگاه بالا باشید، به این معنا نیست که اگر کسی کلمه دانشگاه علامه طباطبایی را جستجو کرد سایت شما بالا می آید! در این صورت تمام الگوریتم های هوشمند گوگل زیر سوال می رود. بعضی از معانی و مفاهیم با ترکیبات جدید به کلی تغییر می کنند. پس اینکه تلاش کنید در یک کلمه کلی و بعضاً نامرتبط با کسب و کارتان در صدر جستجوها بیایید، شاید چندان کمکی به سئوی سایت تان نکند.

اگر کاربری در موتورهای جستجو چنین کلمات کلیدی ای سرچ کند خیلی نمی شود روی هدفمند بودن این جستجو حساب باز کرد. به همین خاطر حتی اگر از این طریق کلیکی روی لینک سایت شما هم انجام شود، نرخ تبدیل بسیار پایینی در پی خواهد داشت.

  1. از ابتدای کار به فکر کلمات کلیدی رقابتی بودن اشتباه است.

معمولاً کسب و کارهای نوپا از همان ابتدا کلمات کلیدی اصلی را هدف می گیرند. این عبارات معمولاً توسط سایت هایی به مراتب قدیمی تر و پر محتوا تر استفاده شده. باید بدانید گوگل میزان ترافیک سایت ها و تعداد کاربران آنها را در نظر می گیرد. پس اینکه از روز اول بخواهید به فکر کلمات کلیدی رقابتی باشید کار چندان درستی به نظر نمی رسد.

فرض کنید با هزینه زیاد و احمالاً به سختی، روی یک کلمه کلیدی خاص و رقابتی مانور دهید. بعد از مدتی ممکن است که در آن کلمه کلیدی مشخص به صفحه اول یا حتی صدر نتایج گوگل برسید. اما باید بدانید که به هر دلیلی اگر این رقابت را از دست بدهید تمام ورودی های سایت شما از سرچ گوگل تقریباً قطع می شود. چون شما ریسک این کار را پذیرفته اید که تمام سیب هایتان را در یک سبد بچینید.

به جای این کار اگر برای 20 کلمه کلیدی فرعی که رقابت چندان زیادی بر سر آنها وجود ندارد، هزینه کنید، نتیجه ای به مراتب بهتر خواهید دید. این کلمات می توانند روزانه تعداد کمی برای سایت تان کلیک داشته باشند. و اگر در یک یا بخشی از آنها رقابت را واگذار کنید، باعث نمی شود تمام ورودی های سایت تان زیر سوال برود. زیرا همچنان کلمات کلیدی های دیگری هستند که شما را سرپا نگه داشته اند. پس هنگام انتخاب کلمه کلیدی یک سایت به این نکته دقت کنید که نیاز نیست از همان روز اول به سراغ کلمات کلیدی رقابتی بروید. بدون شک سایتی که کلمات کلیدی مرتبط و محتواهای بیشتر دارد، در صفحه اول گوگل شانس بیشتری دارد تا وب سایتی که تازه شروع به کار کرده و هیچ رتبه ای در کلمات کلیدی ساده هم ندارد.

  1. برندهای معروف را در کلمات کلیدی وارد نکنید!

این هم یکی از اشتباهات رایجی است که در انتخاب کلمه کلیدی یک سایت ممکن است رخ دهد. فرض کنید شما در فروشگاه اینترنتی خود یکی از اجناس یک برند معروف را می فروشید. احتمال اینکه خود آن برند وب سایت معتبری داشته باشد و در جستجوهای مرتب با آن رتبه های بالای گوگل را کسب کرده باشد خیلی زیاد است.

مثلاً دکتر کرمانی که از معروف ترین ها در حوزه تغذیه و سلامت هستند در دنیای اینترنت وب سایت و شبکه های اجتماعی فعالی دارند. حال اگر شما نام ایشان را بین کلمات کلیدی خود استفاده کنید، بیشتر از اینکه مخاطبان را به سمت سایت خود هدایت نمایید، باعث شده اید کاربران به اشتباه وب سایت شما را باز کنند و خیلی سریع از آن بیرون بیایند. این باعث می شود Bounce rate سایت شما بالا رفته و تمام تلاش هایی که برای سئوی این نوع از کلمات کلیدی داشته اید به هدر رود.

در خیلی از مواقع گوگل متوجه این موضوع می شود که شما سعی دارید با نام شخص دیگر یا برندی غیر، بازدید وب سایت خود را بالا ببرید. ممکن است بسته به نوع کسب و کاری که در آن هستید مجبور باشید این کار را انجام دهید. مثلاً همان فروشگاهی که گفتیم قرار است یک برند خاص را بفروشد. در این مواقع شما می توانید بیشتر از آنکه روی برند مانور دهید، روی نام محصول و مشخصات آن زمان بگذارید.

  1. سئو برای بسیاری از کلمات کلیدی کلی قابل اجرا نیست!

در نکته اول توضیح دادیم که چرا نمی شود هر نوع کلمه کلیدی ای که میخواهیم را انتخاب کنیم. در همین راستا انتخاب کلمات کلیدی کلی تقریباً نشدنی است. منظور از کلمات کلیدی کلی چیست؟

برای مثال یک کسب و کاری در زمینه خرید و فروش موبایل کار میکند. کلمه کلیدی های پیشنهادی او این است: فروش لوازم موبایل، خرید موبایل دست دوم، موبایل. این کلمه موبایل حتی اگر روی آن کار شود و سئوی بالایی هم در سایت بگیرد، باز هم ترافیکی که نصیب وب سایت می کند چیزی نیست که منجر به درآمد شود. چون کسی که کلمه موبایل را سرچ می کند معلوم نیست که به دنبال چیست. آیا به دنبال خرید موبایل است؟ آیا می خواهد اطلاعات گوشی ها را بداند؟ آیا درباره تاریخچه موبایل سوال دارد؟ مشخص نیست. تصور کنید که چه نتایج درهمی بالا می آید وقتی کلمه موبایل سرچ می شود و ممکن است وب سایت شما اصلا چیزی نباشد که یوزر توقع دارد.

می شود گفت دنیای سئوی امروز، دنیای کلمه کلیدی های طولانی است. چون کاربران به دنبال رسیدن به نتیجه هستند. همه دقیقاً همان چیزی را سرچ می کنند که نتیجه اش را می خواهند. برای مثال چگونه بدون الکل، مایع ضد عفونی کننده بسازیم؟ خب حالا شما اگر کلمه الکل را سئو کرده باشید، شانس اینکه در این جستجو نمایش داده شوید چقدر است؟ تقریباً هیچ. حتی اگر در متن شما درباره این موضوع صحبت شده باشد. پس سعی کنید کلمه کلیدی های مناسب و هوشمندانه تر انتخاب کنید و از تک کلمه ای کردن آن ها بپرهیزید. معمولاً نرخ تبدیل کاربر به مشتری در کلمات کلیدی طولانی تر بالاتر است.

کلمه کلیدی در سئو تریبون

آموزش یافتن بهترین کلمه کلیدی برای سایت

حالا چه کنیم که بهترین کلمه کلیدی مناسب وب سایت خود را پیدا کنیم؟ در اینجا چهار مرحله با در نظر گرفتن موارد بالا را لیست می کنیم که بهتر است هنگام انتخاب کلمه کلیدی یک سایت از آنها استفاده کنید.

مرحله اول- شناخت مناسب از حوزه کسب و کار

اگر مالک وب سایت خودتان هستید که معمولاً در حوزه کاری خود مسلطید. برای مثال اگر برای گلفروشی خود یک وب سایت راه اندازی کرده اید، جزئیات کار خود را می دانید. احتمالاً کلمه کلیدی های شما پرورش گل و گیاه، خرید گلدان، دسته گل عروس، قیمت گل رز و … است. اگر در حال سئو کردن سایت مجموعه دیگری هستید، این مرحله برای شما بسیار حیاتی است که از حوزه کسب و کار آنها اطلاعات کافی پیدا کنید. بد نیست از خود صاحب کار بخواهید هرچه که مرتبط با حیطه کاری خودش به نظرش می رسد را به شما بگوید. بعدا شما با توجه به نکاتی که در قسمت قبل گفتیم، کلمه کلیدی های با ارزش را جدا کنید.البته در این مرحله می توانید از ابزار قدرتمند گوگل ترند نیز استفاده نمایید تا روند های صنعت تان را پیدا کنید.

مرحله دوم- آنالیز کلمات کلیدی در گوگل

در این مرحله بد نیست از پیشنهادهای خود گوگل استفاده کنید. زمانی که شما یک عبارتی را در موتور جستجوی گوگل سرچ می کنید، در کادر جستجو پیشنهاداتی به شما می دهد که اغلب نشان دهنده این است که این عناوین بیشتر از سمت کاربر جستجو شده اند. این قضیه می تواند بسیار شما را از نظر انتخاب صحیح کلمه کلیدی مناسب جلو بیاندازد. همینطور وقتی دکمه سرچ را میزنید و صفحه لینک های نتایج ظاهر می شود، در انتهای صفحه چند کلمه کلیدی مرتبط را برای شما می آورد.

مرحله سوم- استفاده از ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی

یکی از ابزارهایی که می توانید برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب از آن استفاده کنید Google Keyword Planner است. به علاوه کلمه هایی که از مرحله قبلی پیدا کردید، از لیست related keywords این ابزار نیز کلمه کلیدی های جدید را به لیست کیورد های خود اضافه کنید. در این مرحله کلمات کلیدی ای که میزان جستجوی آنها زیر 10 تاست را کلا حذف کنید. این کلمه کلیدی با خط تیره نشان داده شده اند.

 

برای خرید رپورتاژ آگهی به سایت تریبون مراجعه کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 308
  • بازدید کلی : 1,521