loading...
خرید رپورتاژ آگهی تریبون
تریبون بازدید : 14 دوشنبه 03 شهریور 1399 نظرات (0)

 سئو خارجی چیست؟

سئو off-page یا سئو خارجی، به مجموعه اقداماتی که در خارج از فضای وب‌سایت صورت می‌گیرد، اطلاق می‌شود. این اقدامات با هدف معرفی و شناساندن هرچه بیشتر وب‌سایت به موتورهای جستجو و به ویژه موتور جستجوی گوگل، انجام می‌شود. تأثیر مستقیم رعایت اصول سئو خارجی در بالا بردن رتبه وب‌سایت است.

سئو خارجی سایت، نشانگر خیلی خوبی درباره چگونگی درک جهان (سایر وب‌سایت‌ها و کاربران) از یک وب‌سایت خاص است. وب‌سایتی که تولید محتوای با کیفیت و نیز انتشار محتوای سئو شده را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد، به احتمال زیاد اشارات و مراجعاتی (بک لینک) از وب‌سایت‌های دیگر خواهد داشت.  این بک‌لینک‌ها با ارتقای رتبه وب‌سایت سبب معرفی بیشتر وب‌سایت در رسانه‌های اجتماعی شده و کاربران بیشتری را به سمت خود هدایت کند.

به طور کلی موتورهای جستجو از لینک‌ها برای دو مورد زیر استفاده می‌کنند:

  • کشف صفحات جدید و یا بروز رسانی‌های یک وب‌سایت.
  • چگونگی تعیین رتبه وب‌سایت در فهرست نتایج جستجو.

موتورهای جستجو با پایش وب‌سایت‌ها و کاوش در صفحات آن، محتوای صفحه را بر اساس معیارها و ایندکس‌های الگوریتم خود خوانده و طبقه‌بندی می‌کنند. موتورهای جستجو با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی خود، کیفیت مطالب موجود در یک صفحه را ارزیابی و با کنترل تعداد و مبدأ لینک‌هایی که به صفحه مورد نظر ارجاع داده‌اند، رتبه وب‌سایت و صفحات آن را تعیین می‌کنند. هرچه تعداد وب‌سایت‌های سطح بالاتری به وب‌سایت مورد نظر لینک داده باشند، به همان نسبت رتبه وب‌سایت بالاتر و جایگاه و ارزش وب‌سایت در فهرست نتایج جستجو، بالاتر خواهد رفت.

مزایای سئو خارجی سایت یا اف پیج چیست؟

در فرایند مدیریت و اجرای سئو خارجی از روش‌های مختلفی بهره گرفته می‌شود. با افزایش اعتبار  و بالا رفتن رتبه وب‌سایت، ماشین هوشمند جستجوی گوگل به این باور می‌رسد که وب‌سایت با تولید محتوای با کیفیت، مطالب مفیدی را منتشر می‌کند و قابل اطمینان است. این اعتبار سبب خواهد شد تا سایت بارها و بارها در بین گزینه‌های معرفی شده در فهرست نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود. تولید محتوای سئو شده سبب می‌شود تا کاربران بیشتری به وب‌سایت مراجعه کنند و فروش کالاها و خدمات افزایش یابد. این روند همانند دنباله‌ای پایان‌ناپذیر از وقایع است که با هزینه تولید محتوای سئو شده و انجام تولید محتوا برای وب‌سایت را مقرون به صرفه می‌کند.  افزایش یازدیدکننده سبب می‌شود تا وب‌سایت در مکان‌های مختلف و به روش‌های گوناگون معرفی و با تأیید صحت آن بر رتبه وب‌سایت افزوده شود. از سوی دیگر، تولید محتوای سئو شده و مشاهده شدن مکرر وب‌سایت، باعث تقویت رتبه وب‌سایت و جلب هرچه بیشتر اعتماد کاربران می‌شود.

گوگل به تازگی مفهومی به نام امین بودن را معرفی کرده است. این مفهوم به استقرار رابطه‌ای مبتنی بر اعتماد و استمرار رابطه شکل‌گرفته فی‌مابین وب‌سایت و کاربران آن، اشاره دارد. این اعتماد کاربران به وب‌سایت و امین بودن وب‌سایت نسبت به اعتماد کاربران خود، نقش مهمی را در تعیین رتبه وب‌سایت ایفا می‌کند و رابطه مستقیمی با سئو خارجی دارد.

به عبارت ساده‌تر، گوگل می‌خواهد وب‌سایت‌هایی را در فهرست نتایح جستجوهای خود نمایش دهد که مهارت و توانمندی آن در تولید محتوای با کیفیت و نیز انتشار محتوای سئو شده، توسط تعداد مراجعان و تأیید سایر وب‌سایت‌ها به اثبات رسیده باشد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید به عنوان یک متخصص در مورد یک موضوع شناخته شوید، تولید محتوای با کیفیت و اعلام این ادعا از سوی خود شما کافی نیست بلکه سایر وب‌سایت‌های مرتبط با حیطه تخصصی شما، باید با انجام تولید محتوا و انتشار محتوای سئو شده، مطابق با ادعای شما، موافق باشند. چنین موافقتی از طریق لینک‌هایی که به وب‌سایت شما ارجاع داده می‌شوند،  نشان داده شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

ایجاد لینک در سئو خارجی چیست؟

ایجاد لینک از محبوب‌ترین و موثرترین تکنیک‌های سئو خارجی است. در این روش با ایجاد لینک‌هایی به وب‌سایت خاص، تلاش می‌شود تا بازدیدکنندگان برای مراجعه به وب‌سایت اقنا شوند. ورود هر بازدیدکننده از طریق این لینک‌ها در حکم رأی‌های مثبتی است که به آن وب‌سایت داده می‌شود. این رأی‌ها به ارتقای رتبه وب‌سایت کمک می‌کنند تا بتواند از رقبای خود دور شده و رتبه بالاتری را کسب کند. به عنوان مثال، اگر کسی این مقاله را دوست داشته باشد و آن را از وب سایت یا وبلاگ خود ارجاع دهد، این مانند این است که به موتورهای جستجو بگویید که این صفحه اطلاعات خوبی دارد.

لینک خوب در سئو خارجی کدام است؟

اگر از گوگل پرسیده شود که لینک خوب چه ویژگی‌هایی دارد، چنین پاسخ خواهد داد: «لینک‌هایی که به وب‌سایت شما ارجاع می‌دهند باید لینک‌های طبیعی باشند». لینک‌های طبیعی دقیقاً همان چیزی هستند که از نامشان مشخص است. صاحب وب‌سایت یا یک وبلاگ‌نویس، یک محتوای سئو شده را می‌پسندد و به طور ارادی و طبیعی پیوندی را به وبلاگ خود اضافه می‌کند.

به عبارت دیگر دیگر مهم نیست که چه تعداد پیوند به وب‌سایت شما ارجاع می‌دهند، بلکه مهم‌تر این است که این پیوندها از کجا می‌آیند. بنابراین لینک خوب، لینکی است که از یک منبع واقعی به وب‌سایت ارجاع داده شده باشد. بهترین راه برای جلب لینک خوب، تولید محتوای با کیفیت و انتشار محتوای سئو شده است که مورد پسند و استفاده افراد دیگر قرار بگیرد و به آن ارجاع دهند.

لینک بیلدینگ به معنای ایجاد لینک و به عبارت دیگر بک‌لینک از سایت‌های دیگر به سایت مورد نظر است. بک‌لینک که به اختصار لینک خوانده می‌شود، ابزاری است که به کاربر اجازه می‌دهد تا بین صفحات مختلف حرکت کنند و به اطلاعات مورد نظر خود، دسترسی پیدا کند.

موتورهای جستجو نیز از لینک‌ها برای پایش صفحات وب و کاوش در آنها بهره می‌برند. موتورهای جستجو با الگوریتم‌های عنکبوتی خود، لینک‌ها را تشخیص می‌دهند. آن‌ها از طریق لینک‌ها، بین صفحات مختلف وب سایت و سپس بین سایت‌های مختلف به حرکت در می‌آیند.

سئو خارجی سایت تریبون

روش‌های ایجاد لینک:

با گذشت سال‌ها، وب‌مسترها سعی در ایجاد لینک‌هایی به وب‌سایت‌های خود جهت دستیابی به رتبه‌های بالاتر دارند. چنین تلاش‌هایی باعث شده است تا روش‌هایی برای افزایش تعداد لینک، ابداع و معرفی شوند. محبوب‌ترین این روش‌ها عبارتند از:

  • انجام تولید محتوا: محتوا شکلی از اطلاعات است که در ساختار مشخص قرار گرفته است. چنین اطلاعاتی برای انسان به عنوان مخاطب قابل درک و استفاده بوده و نیز قابل بررسی، ارزیابی و اصلاح مجدد است. «محتوا» باید از مجرای رسانه و در قالب نوشتار، گفتار و یا هر قالب ممکن، بیان و منتقل شود.
  • تولید محتوای با کیفیت هنری است که فراتر از نوشتن یک مطلب قرار گرفته است. تولید محتوای با کیفیت یک راه عالی برای انتقال اطلاعات به افراد در مورد محصولات و خدمات ارائه شده است. همچنین انجام تولید محتوا برای جذب مشتریان و حتی برای ایجاد یک جامعه مصرف‌کننده برای محصول یا یک خدمت خاص، بسیار کارآمد است.
  • تولید محتوای با کیفیت و انتشار محتوای سئو شده علاوه بر نشان دادن سطح تخصص و توانمندی وب‌سایت در انجام تولید محتوا، می‌تواند یک استراتژی خوب برای فراگیر کردن شهرت و ارتقای رتبه وب‌سایت، باشد. به عنوان مثال یک محتوای سئو شده که براساس حوزه تخصصی یا فعالیت وب‌سایت تنظیم و منتشر شود، این امکان را ایجاد خواهد کرد تا گرداننگان وب‌سایت، در حوزه کاری خود در صنعت و جامعه، شناخته شوند.

 

به‌روزرسانی‌های مکرر وب‌سایت برای گوگل این مفهوم را دارد که گرداننگان وب‌سایت تلاش دارند تا به کاربران، بیشتر و بیشتر اطلاع رسانی شود. همچنین با این کار گوگل برآورد خواهد کرد که تخصص وب‌سایت در همان زمینه بیشتر است، از این رو، رتبه وب‌سایت ارتقا خواهد یافت.

تولید محتوای سئو شده همان چیزی است که منجر به موفقیت وب‌سایت در قرارگیری در فهرست نتایج جستجو می‌شود. باید در نظر داشت انجام تولید محتوا تنها شیوه موفقیت در سئو نیست، اما یکی از اثرگذارترین شیوه ها برای این هدف است.

 

روش های مختلفی برای تعیین هزینه تولید محتوای سئو شده وجود دارد. برخی افراد برای تعیین هزینه تولید محتوای سئو شده، «کلمات» را ملاک ارزیابی قرار می‌دهند و برای هر کلمه مبلغ خاصی ارزش گذاری می‌کنند. این روش به دلایل بی توجهی به کیفیت محتوای سئو شده و زمان صرف شده برای تولید محتوا، چندان مناسب نبوده و سنجش دقیقی به حساب نمی‌آید.

برخی شرکت ها با ارائه بسته‌های تولید محتوا، هزینه تولید محتوای سئو شده را برای تولید محتوای سئو شده  برای موتورهای جستجو دریافت می‌کنند. در این بسته‌ها معمولا تعداد محتوای سئو شده مشخص و با قیمت‌های متنوع و بر اساس کیفیت و حجم محتوا مشخص می‌شوند. این روش دقیق تر از شیوه قبلی است و از آنجا که مشتری می‌تواند بر مبنای استراتژی های بازاریابی خود، هزینه تولید محتوای سئو شده را پرداخت کند، برای کارفرما هم جذاب‌تر است.

 

  • درخواست از وبلاگ نویسان برای لینک به وب‌سایت: برای این منظور باید به سراغ وبلاگ‌نویسان همکار و دوست رفت و از آن‌ها خواست تا در تولید محتوای سئو شده خود از وب‌سایت و یا صفحه شما یادکنند و به آن لینک دهند. گاهی پیش می‌آید که محتوای سئو شده شما توسط فردی دیگر استفاده شده است. اما منبع محتوای سئو شده ذکر نشده و به آن لینک داده نشده است. در این صورت با ارسال نامه‌ای مؤدبانه به نویسنده خاطی، درخواست جدی خود را برای بک‌لینک به محتوای سئو شده را مطرح کنید.

برای نظارت بر نام تجاری، تجارت یا شخص خود می توانید از ابزارهای رایگان مانند Google Alerts یا گزینه پرداختی مانند Mention استفاده کنید.

 

  • بهینه کردن حضور در رسانه‌های اجتماعی: 3 میلیارد کاربر فعال رسانه‌های اجتماعی منتظر انجام تولید محتوا و انتشار محتوایی ناب و کارآمد هستند. از طرف دیگر وجود 2.3 میلیارد کاربر به این معنی است که سر و صداهای زیادی در فضای مجازی وجود دارد. پس ابتدا باید با تولید محتوای با کیفیت، بر آنها پیروز شد و صدای بلندتری در جمع مبدل گشت.

 

علاوه بر این، اگر کاربران بر روی لینک‌هایی که به محتوای خود در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنید، کلیک کنند، همچنان به عنوان منبع خارجی ترافیک حساب می‌شوند. نکته اصلی این است که با تولید محتوای با کیفیت به دنیای رسانه‌های اجتماعی ثابت کنید که شما یک شخصیت توانمند و فعال در انجام تولید محتوا هستید؛ این سبب می‌شود تا کاربران، داوطلبانه محتوای سئو شده توسط شما را منتشر کنند.

 

  • راهنمای وبلاگ: چیزی مثل صفحات زرد و راهنمای تلفن هستند که در دسته‌دسته بندی‌های موضوعی در دسترس قرار دارند. در راهنمای وبلاگ می‌توان با توجه به محتوای سئو شده وب‌سایت، لینک‌های مختلفی را برای ارجاع به وب‌سایت، قرار داد.

 

  • امضاهای تالار گفتگو: بسیاری از افراد تنها با هدف بازگرداندن پیوند به محتوای سئو شده وب‌سایت خود، درمورد انجمن‌ها اظهار نظر می‌کنند (آنها پیوندهایی را در امضای خود درج می‌کنند).

 

  • بخش نظرات و پیشنهادات: همان مفهوم امضاها در انجمن‌هاست. در این روش در ذیل یادداشت و یا کامنت‌های نوشته شده برای وب‌سایت‌ها یا وبلاگ‌ها، لینک‌های محتوای سئو شده وب‌سایت، درج می‌شود. در این روش حتی می‌توان به جای استفاده از نام واقعی، از کلمات کلیدی استفاده کرد و کامنت را برای گرفتن بازدید با استفاده از سئو خارجی، بهینه کرد.

 

  • فهرست مراجع مقاله: می‌توان در فهرست مراجع محتوای سئو شده، یک لینک (یا 2) به وب سایت خاص برگرداند.

 

  • راهنمای محتوای مشترک: برخی وب‌سایت‌ها این امکان را فراهم کرده‌‌اند که سایر وب‌سایت‌ها با درج لینک‌های آنها، از امکانات و فهرست کاربران آن‌ها برای انتشار محتوای سئو شده و انجام سئو خارجی، استفاده کنند.

 

توجه: اگر سعی کنید که ترفندهایی به کارگیرید تا پیوندهای مصنوعی و جعلی ایجاد کنید، به جای افزایش رتبه (به ویژه در مورد گوگل) با مجازات طرف خواهید شد.

 

ریپورتاژ آگهی چیست؟

ریپورتاژ آگهی، مقاله‌ای تولید شده‌ای و یا محتوای سئو شده است که برای هدایت خوانندگان به وب‌سایت‌های خاص، در سایر وبلاگ‌ها و سایت‌ها انتشار می‌یابند. انتشار این محتوای سئو شده پس از پرداخت هزینه به وب‌سایت منتشر کننده، صورت می‌گیرد. چنین مقالاتی بسیار شبیه محتوای وب‌سایت منتشر کننده، تهیه می‌شوند و کاربری که آن را مطالعه می‌کند متوجه سفارشی بودن آن نشده و معمولا محتوای سئو شده را تا پایان مطالعه می‌کند. در درون این محتوای سئو شده چند لینک به سایت مقصد تعبیه شده است.

در واقع، لینک‌سازی به روش ریپورتاژ آگهی، یکی از روش‌های سئو خارجی است. این روش معمولا با هدف معرفی خدمات، محصولات، برند سازی، لینک‌سازی جهت افزایش رتبه وب‌سایت در گوگل و بهبود وضعیت سئو خارجی، اجرا می‌شود.

ریپورتاژ آگهی بهترین نوع لینک‌سازی است. از آنجایی که ریپورتاژ آگهی در وب‌سایت‌هایی با دامین آتوریتی بالا و معمولا در وبسایت‌های خبری انجام می‌شود، تاثیر خوبی بر رتبه وب‌سایت خواهد داشت. هرچه سرعت ایندکس شدن وبسایت خبری بیشتر باشد، ریپورتاژ آگهی زودتر ایندکس شده و لینک‌های موجود در متن آن زودتر مورد بررسی موتور جستجو گوگل قرار می‌گیرند.

گوگل در پیگیری لینک‌های موجود در وب‌سایت، کلمات، عبارات و متون مجاور لینک را بررسی می‌کند. در صورتی که محتوای سئو شده مجاور لینک با محتوای داخل لینک، مرتبط باشند، امتیاز مثبتی برای لینک در نظر گرفته می‌شود. و اگر در کنار لینک، کلمه ای وجود نداشته باشد و یا محتوای سئو شده در ارتباط با محتوای داخل لینک نباشد، امتیاز منفی و جریمه برای لینک در نظر گرفته می‌شود.

مزایای لینک‌سازی با ریپورتاژ آگهی:

در تهیه و استفاده ار محتوای سئو شده باید به این نکته توجه داشت که متن محتوای سئو شده هیچ تاثیری در سئو سایت ندارد. متن محتوای سئو شده تنها وسیله‌ای برای انتشار لینک‌های گنجانده شده در آن است. با این حال، قدرت بک‌لینک‌های موجود در متن آگهی و اعتباری که از سایت مبدا به سایت مقصد سرازیر می‌شود، به تاثیری به شدت مثبت در بهبود وضعیت رتبه وب‌سایت دارد.

لینک‌هایی که در دل مطالب علمی درج می‌شوند، بهترین نوع بک‌لینک‌ها به حساب می آیند. اگر وبسایتی که به ریپورتاژ آگهی را منتشر می‌کند، در حوزه وب‌سایت سفارش دهنده باشد، این تاثیر چندین برابر خواهد بود. سایت‌های خبری معمولا از رتبه‌بندی و دامین آتوریتی بالایی دارند.  از این رو بهترین گزینه برای انتشار ریپورتاژ آگهی، وب‌سایت‌های خبری هستند و باعث بهبود رتبه وب‌سایت می‌شوند.

مزیت دیگر ریپورتاژ آگهی این است که برای همیشه درون وب‌سایت منتشرکننده، باقی‌می‌ماند. این بقا به معنای دریافت بک‌لینک دائمی از  وب‌سایت منتشرکننده است. در تبلیغات بنری، بنر برای مدت محدود درون یک وب‌سایت قرار می‌گیرد. بعد از پایان مدت زمان تعیین شده، بنر از سایت حذف شده و سبب وارد شدن ضربه شدیدی به رتبه وب‌سایت، می‌شود.

علاوه بر این، مشتریان بالقوه‌ای که درون وب‌سایت‌های منتشر کننده ریپورتاژ آگهی وجود دارند، می‌توانند به مشتری بالفعل وب‌سایت سفارش‌دهنده ریپورتاژ آگهی تبدیل شوند و از محصولات و خدمات آن، استفاده کنند.

تولد سئوهای کلاه سیاه:

ساخت لینک روشی آسان برای دستکاری و فریب الگوریتم‌های موتورهای جستجو است. بسیاری از اسپمرها با ایجاد شبکه‌های پیوندی و شکل‌دهی ساختاری که امروزه به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می‌شوند، سعی در استفاده از این مزیت دارند. گوگل در شناخت تکنیک‌های سئو کلاه سیاه، بسیار هوشمند شده است. گوگل با انتشار چندین به روزرسانی برای الگوریتم‌های جستجوی خود، موفق به کنترل این مشکل و محافظت از نتایج جستجوی محتوای سئو شده در برابر اسپم‌ها شده است. اما با پیشرفت فناوری، این بازی بزرگ همچنان ادامه دارد.

از مهمترین سئوهای کلاه سیاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاندا: در ابتدا در فوریه 2011 منتشر شد و وب سایت‌های با کیفیت پایین و مزارع محتوا را هدف قرار داد.
  • پنگوئن: این سئو در سال 2012 معرفی شد و با هدف قرار دادن مزارع لینک، لینک‌های کم‌کیفیت و متن‌های بیش از حد بهینه شده، خود را به جهانیان شناساند.

کلام آخر:

ایجاد ترافیک برای وب‌سایت نیاز به اقداماتی فراتر از مطالب و بهینه‌سازی‌های داخلی وب‌سایت دارد. بسیار جالب است که در طراحی وب‌سایت از هدرهای مناسب H1 استفاده شده است، کلمات کلیدی قدرتمندی به کار گرفته شده‌ و در چند لینک داخلی پراکنده شده‌اند. با این وجود، برای بالا بردن درجه و رتبه وب‌سایت، باید بر روی ساختن یک استراتژی موثر سئو خارجی نیز تمرکز کرد.

اگر سئو خارجی به درستی انجام شود، وب‌سایت به طور خودکار کسب درآمد از بک‌لینک‌ها، بهبود رتبه در موتور جستجو و ارتقای رتبه وب‌سایت آغاز می‌شود. به عبارت ساده‌تر، جای سخت‌تر کار کردن، درست کار کنیم.

طراحی و سئو سایت معمولاً با هدف بهینه‌سازی انجام می شود. ساختن لینک‌های خوب می‌تواند به برندسازی و پایداری مجموعه کمک شایانی کند. سئو خارجی می تواند به شکل فعالیت در انواع شبکه‌های اجتماعی انجام شود. شبکه‌های اجتماعی همانند فیسبوک، گوگل پلاس، توئیتر و لینکدین، تاثیر خوبی در این زمینه دارند. می‌بایست تولید محتوای باکیفیت و انتشار محتوای سئو شده در بازه‌های زمانی مشخص در وب‌سایت و دیگر شبکه‌های اجتماعی انجام پیرد.

فعالیت در این محیط‌ها به شرطی تاثیرگذار است که دنبال‌کننده‌های زیادی وجود داشته باشد. محتوای سئو شده منتشر شوند تا در افراد اشتیاق به اشتراک‌گذاری آن‌ها ایجاد شود. کامنت و لایک محتوای سئو شده به نحوی باشد که گوگل متوجه شود فعالیتی مفید در جریان است. فعالیت در شبکه‌های جتماعی، بخش بزرگی از سئو خارجی است که اگر با مهارت و هوشمندی اجرایی شود، تاثیرات مفیدی بر روی رتبه وب‌سایت خواهد داشت.

برای خرید رپورتاژ آگهی به سایت تریبون مراجعه کنید.

برچسب ها سئو خارجی چیست؟ ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 73
  • بازدید سال : 306
  • بازدید کلی : 1,519